Sunday 13 October 2013

Syukur.

Assalamualaikum muslimin dan muslimah yang dikasihi sekalian . Tengok tu , ada gaya macam ustazah tak ? hihi kalau jadi pun Alhamdullilah kan . Yaa syukur , syukur aku kehadrat Illahi kerana dikurniakan orang yang tersayang selain family iaitu kekasih . Bagi aku , Maha pencipta tu yang pertama , Rasulluah yang kedua , family yang ketiga manakala kekasih yang keempat . Memang sesetengah orang akan cakap "alahai kecik lagi sekolah tak habis lagi dah nak couple , lupakan jelah hasrat tu" err tapi entah laa , maybe aku ni degil kot sebab tulah nak jugak merasa couple couple ni . Tapi aku couple cinta jarak jauh cehh hihi . Nak story pasal boypreng aku ni memang sampai raya haji tak habis . Kita pendekkan jelah ek .

       Nama dia Hayyie tapi aku panggil Ayie je disebabkan kawan kawan dia panggil Ayie jugak aku ikut jelah . Nama panjang dia aku tak pernah tanya daa haha . Sengal punya gf . Tapi takpa , yang penting nama tu kita tahu . Dia suka main bola tampar , alaa boleh dikatakan minat sukan lah . Orang macamni laa aku suka , minat sukan sebab aku pun minat sukan jugak . Tapi tulah yang spoilnyaa , dia minat bola tapi tak fanatik macam aku . Ish apa lah Ayie ni , awak tak tahu bola tulah sukan paling best . Bagi saya laa .

       Dia ni kann kadang kadang menyakitkan hati jugak . Ada ke patut aku merajuk dia bukan nak pujuk pun sebab tak reti . Aihh kalau dia ni kawan aku dah lama aku campak dalam sungai Pahang tu , biar mati lemas . Haaaa nampak tak setan dia kat situ , aku memang jahat pun huahuahua (evil laugh) . Yelaa , cuba bayangkan , kalau korang merajuk lepastu 5 jam berlalu still tak kena pujuk apa perasaan ? nasib baik lah Ayie dapat aku , aku kan penyabar hahahaha -_- rasa buang masa je kalau merajuk dengan dia ni . Tapi takpalah heroku , tak ambil hati pun hihi .

       Rasa kelaka laa pulak . Teringin betul nak jadi sweet macam dalam novel novel yang pernah aku baca . Ayie ni sweet orangnya , tapi tak pandai bab bab memujuk ni . Debik satgi saja je . Best laa pulak bercinta jarak jauh ni . Nak ikutkan jarak aku dengan rumah dia jauh jugak laa . Aku ppptr dia jengka 12 , jauh jugak laa . Kira macam Malaysia nak ke London . Hmm jauh :/ huahuahua . Walaupun jahat tak reti pujuk aku , dia ni caring gilaa kot . Haiyaa cair maa . Kalau aku beku duduk dalam peti ais 5 jam , dengar suara dia 1 saat terus cair hihi . Over betul kau ni Syaza -_- tak kisah pun lalalalala ~

       Apa pun kekurangan dia aku terima , gilaa kau tak sayang boypreng . Choii . weh Ayie , awak dengar sini ek , saya sayang awak much much . Awak jangan laa tak sayang saye pulak . Kalau taknak kena debik laa kan . Awak try belajar dalam bab bab memujuk ni tau , belaja sampai pandai . Tak kira , ini satu paksaan hihi takda lah gurau je . Awak tahu tak , semenjak awak hadir dalam hidup saya , saya rasa hari hari saya sangat bermakna bila bersama awak ---> ishh ayat jiwang gilaa . Please laa Syaza . Tapi jujur Ayie , saya dah mula sayangkan awak sangat sangat and saya taknak kita gaduh dalam hal hal yang kecik . Ni yang paling penting , jangan tinggalkan saya tanpa sebab yee . Kau ada dikala ku suka dikala ku duka disetiap tangisan dan juga ketawa , kau ada dikala ku perlu setia menemaniku kau menjadi sahabatku selamanyaa :')

       Ya Allah jika aku jatuh cinta , cintailah aku dengan seseorang yang melabuhkan cintanya kepadaMu agar bertambah kekuantanku untuk mencintaiMu . Ya Allah kau berikan lah ketabahan kepadaku untuk terus menyayangi Ayie . Ya Allah kau kekalkan lah hubungan kami jika ia mendatangkan kebaikan . Aku mencintainya keranaMu . Amin :')
      |
      |
      |
     +
Bertuturlah cinta
Mengucap satu nama
Seindah goresan sabdaMu dalam kitabku
Cinta yang bertasbih
Mengutus Hati ini
Kusandarkan hidup dan matiku padaMu
Bisikkan doaku
Dalam butiran tasbih
Kupanjatkan pintaku padamu Maha Cinta
Sudah di ubun-ubun cinta mengusik resah
Tak bisa kupaksa walau hatiku menjerit
Ketika Cinta bertasbih Nadiku berdenyut merdu
Kembang kempis dadaku merangkai butir cinta
Garis tangan tergambar tak bisa aku menentang
Sujud sukur padaMu atas segala cinta :)


Disebalik senyuman ada kedukaan :')

No comments:

Post a Comment